Jäkla bajsvecka

Ja den här veckan hade man ju gärna hoppat över eller nått.. det började snyggt med att P for till Ö-sund på månd och A höll mig vaken så det endast blev ca 50 min sömn!! Upp å hoppa lilla loppa kl 05.30 du ska till jobbet.. TACK!! Sedan är det mer eller mindra kaos på jobbet.. folk som springer eller ringer hit och vet inte halv 7 vad dom ska göra/inte göra.

P kommer hem på onsd kväll och är allmänt trött. Jag kastar över A på honom och försvinner ner i källaren och renoverar som lite terapi. (Orkar inte ens ta upp i detalj hur många ggr jag fått åka till colorama för att jag fått för lite färg, lim, väv m.m)  Hur som helst slänger jag upp väven klart och börjar måla. Färgjävla burken räcker knappt 1 varv och dom i affärn sa minst 2 varv!! Blir irreterad och frågar P varför inte han engagerar sig mer i renoveringen??!!! Han är tydligen för trött. 2 dar i rad!! Vem f**n är inte trött vill jag skrika! Många tankar far genom knasluvan.. vågar knappt skriva dom här för dom blev för barnsliga, naiva och allmänt jobbiga. Tur jag har en nybränd cd skiva så jag får ut lite agg.

Igår går P helt in i om han ska byta jobb eller inte. 95% av vår konversation handlar just hans gamla/ev nya jobb. Jag börjar bli less efter att hört samma sak flera ggr och ber honom att släppa jobbet och vara med familjen.. precis samma som han bad mig när jag hade det jobbigt på Hassela jobbet. Men se det är inte samma sak.. nähä!! *suck* Tänker att det kanske inte kommer bli så pjåkigt med en grishelg på jobbet. Såååå halvfel jag hade.

Här var det KAOS när jag kom. Personalen mötte mig i dörren.. på väg hem, olika möten eller shoppingtur på stan. Ungdomarna drog åxå.. iaf de flesta. SKÖNT!! Men sen kom ju alla tillbaka.. ja utom personalen. + en massa gode män som skulle ha papper, tider m.m Jag fick tom rycka in och översätta en vild disskution. Samtidigt försökte jag slänga ihop käk åt alla indianer. Kvällen har varit livlig.. men rolig. Ungdomarna är skojiga och fullständigt full av energi. Så nu sitter jag här igen med 12 hormonstinna tonåringar som inte kommer somna före kl 3.. å ja ska upp 7. Behöver jag tillägga att jag jobbar 8-22 på söndag som en snygg avslutning på helgen?!=)

Puss på dig som läste ända hit trots att det inte innehöll något roligt alls=Þ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0