Måla vitt eller flytta!!

Vi har så fruktansvärt mycke saker som befinner sig på platser dom inte ska befinna sig på.
När vi tömde Pers föräldrahem i "Slå" tog vi med en massa möbler till "Tottebo" (pappas grann-extra-hus som han köpte för hunka.) Möblerna tar upp en vanligt stort vardagsrum och tanken är att de ska portioneras ut på sina redan bestämda platser här hemma och i stugan. Kruxet sitter i vitfärgen.. å Alva.. å Per.

Det är ingen idé att flytta möblerna till stugan nu för där ska det målas vitt i 2 rum först. För att det ska lyckas måste vi fixa barnvakt x antal dagar för Alva kan man inte ha mitt upp i allt.. speciellt inte i stugan där vi har stugan 1 meter från vattnet!! Sen måste ja sparka igång Pessimist Per åxå på nått vis=) Fast att fixa i stugan verkar vara mer poppis än här hemma. *peppar peppar*

Tog ett varv i källaren nyss för att se om jag kunde hitta något påbörjat projekt. Blev direkt avtänd på alla prylar å pinaler som tar upp hela källaren. Där ska vi ju inreda ett extra mysrum med bastu, kamin å storTV.. men det bara svämmar över av grejs som måste vänta på ATT DET SKA MÅLAS VITT I STUGAN!!!!!!

Jag tror jag flyttar.. speciellt nu när grannbarna väckte Alvis som sov i vagnen *grrrr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0