Släkten ä värst

Igår firade vi mormor & morfars bröllopsdag.
Jag började med att trycka in mitt bre arsle i en liten Nissan Micra med 4 andra på väg till morsan för att möta resten av släkten. Vi skålade lite å gav gamlingarna lite presenter å blomster. Sen bar det iväg till restaurangen Björkudden för finmiddag. Morfar bjöd ofta mormor på morsdagsmiddag där gammalt tebax så det var ett självklart val att åka dit. Min farmor & farfar hade sin bröllopsdag där och Per å jag har ävensmåfunderat på samma sak.. nån gång i framtiden=)

När vi kom dit möts vi av en servitör som hälsar oss välkommen men beklagade att vi inte skulle bli serverad någon middag. Det fanns ingen ström i köket. Min moster tände till och sa några väl valda ord. Dom hade ju för böveln kunnat ringa eller maila oss om problemet så vi kunnat boka nån annanstans men dom påstod att dom inte hade varken nr eller mailadress. Det kan ju verka underligt när man haft mailkontakt fram och tillbaka när det har frågats om priser och till slut bokats.

Jaja.. vi for till närmsta restaurang.. Hornöberget. Visst skulle vi få mat där men då måste vi sitta i cafeterian (små runda bord med plats för ca 2-4 pers/bord. Dessutom skulle det komma massvis med folk 30 min senare för stället var abbonerat!! Vi tackade vänligt men bestämt nej till erbjudandet.

Jag såg framför mig hur vi skulle stå finklädd utanför sylos med varsin kebabrulle.. för nu började alla bli ordentligt hungriga å griniga. Men Hotell Kramm kunde ta emot oss trots att dom egentligen också var bokade lite senare på kvällen. När vi kom dit stog det ett dukat bord med vit duk och tända ljus. Maten var nästan klar eftersom vi beställde den innan vi for från Hornö. Guldkant till kocken och servitören som bjöd lilla Victor på glass dessutom=)

Mormor (snart 72 år) firade ordentligt och beställde in en flaska vin. Men insåg snabbt att den skulle hon inte hinna sula i sig. Så hon hällde över det mesta i en 33 cl ölflaska och smög ut med den när skulle åka. VIKTIGT sa hon=)
Hon ställde flaskan i en sko vid framsätet där morfar satt. Morfar (snart 71 år) skakade på huvet och sa att hans fru minsann betedde sig som en raggare=) Mormor tråcklade med bälttet ända till Lunde innan hon gav upp.
- Nä nu skiter jag i det här jävla bältet.. ge mig skovinet!!!

Sen käka vi tårta hos morsan å drack lite glada droppar.
Undra om man kommer uppleva 50 årig bröllopsdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0