Tack.. för hjälpen!!

Det finns medhjälpare.. och sen finns det medstjälpare. Alva är allt för oftast en medstjälpare. Fast ibland för det nått gott med sig..

Igårmorse fick hon lufta rumpen lite efter en tung nattblöja. Som tack la hon en stråle på hallmattan. Per sucka och gick ut och sköljde av den. Sambon och jag återgick till helgfrukosten och med full koncentration i tidningen. En stund senare kom hon tillbaka och sa " Oj.. Alva bäjsa.. mycke!!"  Vi tittade hastigt på varann och förstog var hon befunnit sig de senaste nödiga minutrarna.

Den här gången var det min tur att kliva upp från frukosten. Jag gick in till TV-rummet och såg 2 korvar på golvet. Jag ropade till Per att det var lugnt.. allt hade hamnat på golvet.. tills jag höjde blicken till tygsoffan.

Så mycket kan sägas att det vi pratat om i flera veckor blev gjort under dagen. Per for iväg och hyrde en möbeltvätt och sen sanerade vi hela soffan. Precis som vi tänkt göra inför soff-försäljningen.. men en helt annan dag. Det kanske var lika bra att Alva jagade på sina lata föräldrar lite tidigare. Tack eller nått..


Här har jag precis torkat bort det värsta från soffa, filt och kuddar..

Kommentarer
Postat av: Ida

ASG

2008-08-10 @ 12:05:17
URL: http://babyboyblogg.blogspot.com
Postat av: Öjje

Haha! jäklar va jag är stolt över mitt kusinbarn :D

2008-08-10 @ 22:07:10
Postat av: Carro

HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA! behöver jag säga att jag har kiss och bajs humor vrider mig av skratt;)

2008-08-11 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0