Upp till kamp %¤&(/¤#¤"!"#*!!!!

Idag har det inte varit min dag. Försäkringskassans brev fick mig att storböla vid lunchtid. Antar att gravhormonerna å sömnbristen tar över rätt lätt. Jag fick avslag på min ansökan om havandeskapspeng. Försäkrings-jävla-kassan anser att mitt arbete inte är tillräckligt fysiskt ansträngande!!! Det är inte svårt att bli förbannad och ledsen då man får läsa det. Att man jobbar upp till 27timmars arbetspass med en sovande jour som inte fungerar det är tydligen helt normalt? Det är alltså ganska vanligt att det går till så? Det visste jag inte. Men nån fjolla i en matbutik hon kan få det beviljat genom att jobba nå stackars 8timmars fjantdag??! "Hon har ett fysiskt ansträngande arbete för hon rör sig på arbetsgolvet hela dagen och sitter inte så ofta" heter det visst.

Stackars jänta!!! Att det gick till så kunde jag aaaaldrig ana. Själv sitter jag ner medan jag äter på mina 27,24,15,8 och 6 timmarspass men det är ju absolut inte samma sak!!! Självklart ska ja få avslag.. hur kunde jag ens tro nått annat?

"Nä jag är inte bitter"

Tack habibi (Carro) för bullpåsen idag.. dom lindrar lite grand nu.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ring och be att få prata med en annan handläggare. Det kan vara ganska stor skillnad på dom. Det klart du ska ha HP, stå på dig!

2008-12-04 @ 08:00:35
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: fjolla

Kanske denna fjolla har ett jobb där det innäbär att man lyfter rätt mycket... å det är tungt!

Du kanske ska ta å arbeta hos oss ett tag!



MvH Fjollan

2008-12-04 @ 20:37:28
Postat av: Vera

Haha!!! Jag trodde aldrig att jag skulle få ett sånt svar på detta inlägg och egentligen borde jag inte lägga ner energi att svara men jag tyckte att det var ganska roligt=) Om "fjolla" inte uppskattar mitt exempel på yrke att jämföra med samt att mycket i detta inlägg inte är på fullaste allvar, så är det inte mycket jag kan göra åt. Men jag kan ju informera "fjolla" om att jag faktiskt har jobbat i en matbutik och vet vad ett sånt jobb innebär. Jag har varit i kassan, charken, mejeri, vanlig uppackning på golvet samt frukt så jag veeeeet vad det innebär. Men du är välkommen till mitt jobb så kan vi jämföra. Stå för vem du är (även om jag kan ana) eller läs nån annans blogg suck Men annars önskar jag dig en riktigt god jul=Þ

2008-12-04 @ 21:17:49
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag hoppas du får rätsida på problemet....och bullarna var du verkligen värd habibi!:)

kram och krya på dig!!

2008-12-05 @ 16:59:53
Postat av: Ida

Ja herregud! Att attakera folk i derars bloggar är ganska onödigt. Som sagt, läs en annan blogg.

2008-12-05 @ 21:01:59
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: FriTTe

Ja, Försäkringskassan är väl bland de mest omöjliga man kan ha att göra med.

De borde fanimig skicka ut någon som kommer och tittar hur pass ansträngande ditt jobb är istället för att sitta bakom ett skrivbord, läsa lite om jobbet och tänka "Men varför gnäller man? Ett sånt jobb kan ju inte vara SÅ ansträngande? Vi klubbar nej på det!".

Men det är ju klart; FK har väl inte råd att skicka ut någon. Men att betala 15 miljoner kronor för en TV-reklam funkar tokfint!



Walla, habibi!

Lycka till, Vera! :)

2008-12-18 @ 03:27:37
URL: http://evildisco.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0