Fasligt fint

Jag har haft lite dit att fundera. Viktig tid. Jag kom fram till att det finns många bra ord. Ord man borde använda lite oftare.

ObserVERA                  MotiVERA
BokstaVERA                 DeriVERA
DevalVERA                   SerVERA
KreVERA                       EvalVERA
KonserVERA                HalVERA
AktiVERA                       PromoVERA
BraVERA                       ReserVERA

Jäjä.. ja ljuger..
so what??! det är inte jag som fyndigt funderat fram dessa fasligt fina ord.. dom fanns av nån bra anledning i senaste Hus & Hem men ändå.. jag brukar ju fyndigt använda några av dom sen tidigare=)

Nu ska ja väcka tösajäntan så det inte blir en sen kväll. Tjopp!

Kommentarer
Postat av: Lisa

EleVERA har du glömt, dvs. lyfta upp. Mycket bra kyrkord, används då prästen lyfter upp brödet och vinet vid nattvarden. Så nu är du kyrklig oxå;)

Ps. Ska kolla dockor så snart jag bara får ändan ur och masar mig ur lagårn.Ds.

Lisa

2008-07-15 @ 10:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0