Öl är hälsa - hälsa ofta!!

Efter att haft en hektisk och energikrävande vecka så känns det skönt att det äntligen är helg.. och att ölpumpen är fylld=) Det händer ju inte så ofta och tur är väl det för jag glömmer lika fort som hur ont en förlossning gör, hur drygt det är när ölpumpen drar igång mitt i natten för att hålla kylan å trycket. Men ändå blir man lika glad varje gång man kan gå dit å tanka=) I helgen är det dessutom Kramfors stadsfest.. skitartister.. men dom har säkert fina öltält=)

Alva och jag har inte haft en lätt vecka tillsammans.. när Per har målat i stugan har vi bråkat 90% av tiden här hemma tills hon somnat av utmattning. Hon är såååå lik mig.. envis & tjurig. Tur att jag vinner för det mesta. Det har verkligen varit en befrielse att få åka upp till stugan och måla och spela hög värdelös radio alldeles själv!!! Kom plötsligt att tänka på att det var länge sen jag målade nere i skrubben.. men jag har inte haft tid. Vi ska få finbesök från Luleå på midsommarafton och innan dess ska det va färdigmålat, städat och möblerat i stugan.. det kliar i mina fingrar.. kan inte färghelvetet torka snabbare??!! Det kliar för övrigt i mina fingrar för det mesta nuför tiden.. jag har en köksoffa att sätta tänderna i hos pappa men ingen Alva-fri tid. Hur göra??! Amatörkonstären måste luftas..

Har för övrigt fått några beställningar (7 st tror jag!!!) på tavlor som jag lagt ut bilder på här.. känns kul.. men prestationsångesten höjdes med 100%. Tänk om dom blir missnöjd? å hur mycket ska man ta betalt?? Till dom som har beställt tavlor har jag blygsamt sagt "bara jag får in materialkostnaden så..." å det är väl sant iofs.. det är jag mer än nöjd med.. men det vore ju kul å tjäna en å annan tjuga på mästervärket=)))


Öl är hälsa... hälsa ofta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0