En älg kokar svagt kaffe med en febrig jordfräs

Igår fyllde jag år.. sägs det.
Jag fick va hemma med Alva som ha fått massvis me febrisar, när jag egentligen kunde ha vare på Ikea med jobbet. Morsan som vanligtvis agerar barnvakt hade åxå febrisar. Hela dagen var relativt lugn. Alva hjälpte mig med tårtan(se bild) hon åt hjärtströssel och jag fick försöka göra nått ätbart av det hela. Teamwork.

Sen damp det ner blomster från en sambo med dåligt samvete som befann sig på annan ort för vanlighetens skull. Trots att hans paket till mig ligger i kökssoffan.. fortf oöppnat idag. Farmor slirade traditionsenligt in först av alla som tur var. För sen när hela tjocka släkten å 2 kompisfamiljer med en hel drös me ungar kom hit.. då stod farmor och handdiska porslinet till de nya gästerna och kokade nytt starkare kaffe. Jag är värdelös på kaffe. Hon är en klippa!! Tror jag fick ihop det till 23 st besökare. Jag hann inte mingla så mycket som jag skulle velat=( Men roliga å ovanliga presenter fick ja iaf=)

Alva hade 40 i feber igårkväll men var lugn och tyst så länge barnen va här. Sen kom hon på att hon var dålig. Så jag har spenderat natten med en febrig jordfräs i sängen som väckt mig 2-3 ggr i timmen. Nu måste ja avboka lite möten och städa undan kaksmulorna.. om några timmar kommer det fler släktingar.. å fler presenter=)
                                               
        Älgtårtan=)                                     Jordfräs                                      Grattis till mig=)

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis! Det var värst vad mina bloggvänner fyller år...

2008-05-21 @ 15:52:31
URL: http://babyboyblogg.blogspot.com
Postat av: Nettan

Oj, nu halkade jag in här IGEN....
Grattis på födelsedagen......, hoppas du hade en bra dag med pussar och paket!!

Snygg tårta..., du verkar vara förtjust i älgar...., är det så?

2008-05-21 @ 17:27:53
Postat av: Celina

Grattis i efterskott!
Hoppas dagen blev toppen...

2008-05-21 @ 22:41:09
Postat av: annelie w

Men Grattis gammVera...
Hur gammal blir du nu egentligen? Är du snart i kapp mig?

2008-05-22 @ 14:32:21
URL: http://anved.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0