GAH!!

Idag har det inte varit en rolig dag. Tror min och Alvas kommunikation endast har bestått av en massa: Nej, låt bli, sluta, släpp, ställ tillbaka, plocka upp, AKTA!!! Mitt i detta försöker jag mig på en diskret början till julpyntning. Inga tomtar å så sånt krafs än utan stryka gardiner å försöka få dom på plats. Hur bra kombination är det med en strykbräda som är lika plan som ett upp&ner vänt U, ett strykjärn som läker och en unge som inte lyssnar??! Nu har jag lyckats byta i 3 fönster men sen orkade jag inte längre. Orkar inte vara tjatmamma.

Ser förövrigt fram emot ytterligare en vaken natt. Den 3:e i ordningen. Alva börjar bli sjuk.. och jag verkar hänga på. Tur att jag är ledig imorrn. Mitt i all misär pysslar jag med nått roligt. Försöker mig på att renovera ett gammalt pottskåp som stog i pappas hus när han och mamma köpte det -81. Tanken är att Alva ska ha det som sängbord. Har velat gått ner i källaren och fortsätta hela dagen men efter strykupplevelsen inser jag att jag knappast kommer bli på bättre humör om lilla A ska hjälpa till även där. Så nu väntar jag med spänning på att hon ska slockna.

Hittade nyss en godispåse ur mina gömmor. Sweeeeet!!=Þ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0