Olika

Min gamla symaskin som jag ärvde efter svärmor började strejka för ett tag sen. Jag har ett bra tålamod. Men inte när det gäller maskiner. Slår den dubbla knopar och försöker dessutom roffa åt sig tyget ner i maskinen så har den sytt sina sista stygn. Därför var det inte mer än rätt än att jag skänkte den till svägerskan när jag fått syn på en ny billig variant. Det hela är egentligen väldigt underligt.. jag hatade syslöjd i skolan men helt plötsligt har jag massor av syideér och projekt i luvan. För att verkligen bekräfta köpet för mig själv så intalar jag mig att det var den här maskinen och ingen annan som gällde.. den hade ju blivit välsignat med ett sånt fint namn åxå vilket du ser om du klickar på den 2:a bilden=)

För tillfället lutar det åt myspyskläder i velour till Alva & kommande knodd. Blir det ett bra resultat kanske jag vågar slänga hit en bild. I väntan på lämpligt tyg så syr jag det jag kan.. raksöm på en gardin=) Blev en snorgrön flodhästgardin till Alvas rum för nån dag sen för att kompensera allt det röda=) De vita längderna ska väl i framtiden bytas ut till nått bättre och sen ska ja försöka knåpa dit omtag till längderna.

Igår lyckades jag släpa hem en "Mammapappa"-skylt från leksaksaffärn som nu lägger ner i Kramfors. Den hänger numera i taket ovanför Alvas säng vilket inte är med på bilderna. Det tycks inte gå att lära henne det riktigt namnet men hon envisas med Mammapappa så då få den väl heta det då..


Kommentarer
Postat av: Carro

Du vet vem du kan skicka henne till om du vill lära henne mamma,pappa,flicka,pojke....hahahaha!!!!;)

2008-11-07 @ 17:46:40
Postat av: Vera

Haha.. ska han lära henne prata så lär det ju gå bakåt i utvecklingen=)

2008-11-07 @ 23:37:30
URL: http://rallyvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0