Party

Var på tjejmiddag igår. God mat, roliga damer, lagomt många +grader och bra sladdföre efter vägarna. Riktigt trevligt. Om man bortser från att man inte spelade i samma liga. Inte i samma division, lag eller ens på samma planhalva. Vette tusan om det ens va samma sport?! Jag har egentligen inga problem med att va nykter å chaffis.. men den här graviditeten har varit lite värre än den förra vad gäller törsten. När Bayliesflaskan kom fram tittade jag åt ett annat håll. När det uppdagades klumpar i den blev jag glad men i samma veva panikslagen!!! Hur länge kommer min Baylies i kylskåpet klara sig?!

När man är nykter så deltar man inte lika aktivt i diskussioner som egentligen inte intresserar en. Hade jag vare halvt på fyllet hade jag säkert petat in en kommentar. Men där satt jag, efter god mat och några glas coca cola, mittemellan överglada mammor som pratade om smink och manikyr. Jag funderade ett tag på vilket gäng jag skulle luta mig till för att kunna delta. Jag är sällan tyst å därför ville jag inte sitta i mitten som en panelhöna. Eftersom varken smink eller manikyr intresserar mig det minsta så satt jag tyst och väntade på att ämnena skulle bytas ut.. det tog ett tag men till slut så!!=)

Då kom nästa käftsmäll.. SINGSTAR!!! Jag erbjöd mig frivilligt att ge hunden lite extra grädde från efterrätten så vi kunde gå på en låååååång promenad. Inge fel på singstar.. funderar på att spara ihop till ett eget P3 med tillbehör, men efter en veckas hosta och för lite alkohol bland colabubblorna så lyssnade jag hellre till de glada damerna som slogs om mikrofonerna. Att dom dessutom sjöng ABBA-låtar gjorde mig än mindre intresserad. Hunden tittade på mig och önskade nog att vi hade tagit den där promenaden när dom började sjunga=) 

Det var ohyggligt najs att få komma hemifrån utan kids å sambo och få sätta sig ned å få kalasgod mat och säga nått annat än "Nej, ställ tillbaka, sluta dra katten i morrhåren, kom ska vi torka snor, kom tillbaka" osv. MEN NÄSTA GÅNG VILL JAG ÅXÅ PARTAJA!!!=) Mycket bra initiativ Jessica!! Jag håller med dig.. vi måste ju göra detta till en årlig vana för att ladda batterierna=)
Party on!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0