Va gö du??

Det är långt mellan gångerna men ibland så blossar det upp. Renoveringen av källaren kravlar sig sakta framåt. Idag bjöd vi pappa på käk så han kunde komma å hjälpa oss lite=) Självklart hade vi våran lilla medstjälpare med åxå. Känner så väl igen mig för det var likadant för mig i 2 årsåldern när vi köpte hus. Farfar hjälpte pappa att i princip renovera hela kåken och självklart ville man vara med och titta... å hjälpa till=) Skillnaden var att farfar var lite arbetselak och en nogrann snickare så man var mest i vägen. Som tur är så är Alvas moffarn inte arbetselak och låter henne mer än gärna vara med och stjälpa till=)
Han smälter när hon sätter sig ner på huk och frågar: "- va gö du moffarn?"


Klicka på bilderna för större format

När jag ser på bilderna så inser man ju rätt snabbt att det är en hel tomtearmé med jobb kvar. Bara allt underlag till golvet är på plats efter konstens alla regler så känns det väl mer som ett rum. Nu ser det mer ut som en bunker!! Ska bli roligt att jämföra lite bilder sen så man kan se förändringen=) Håller tummarna för fortsatt renovering imorrn trots att jag jobbar mellan 8-22=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0