Helt otroligt..

Jag är egentligen inte ett dugg förvånad. Jag är rätt van men lix förbannat så blir jag så... förbannad varje gång!!! Jag är på jobbet å ska strax försöka sussa till mig några få stackars timmar. Uppenbarligen lär det inte bli så värst lätt den här gången heller. Några pojkar firar ramadan å käkar sig igenom nätterna eftersom dom inte får äta/dricka på dagarna.. men den här gången lär jag förhoppningsvis inte bry mig så mycket om det.

Jag har desto svårare för regnet!!! VAR ENDA GÅNG som jag jobbar natt regnar det på aluminiumräcket som idiotarkitekten till detta husbygge promt skulle ha!!! Han kunde väl ha valt.. skumgummi eller inget räcke alls!!!
Detta oregelbundna droppande driver mig till vansinne. Ibland brinner det till å jag lägger ut några snygga handdukar för att dämpa ljudet. Några kollegor finner detta extremt roligt då dom kommer hit på morgonen och ser färgglada badlakan på översta våningen. Det är ju bra att man roar istället för att dom ska grina när dom jobbar med mig.. inga problem!! 

Nästa problem dyker genast upp.. nu hör jag ju grannbalkongernas oregel-jävla-bundna droppande!!! Nu skulle man ju kunna tro att jag längtar tills det börjar snöa och slipper regnet. Men tron´t du att det börja töa då runt midnatt trots att det ha vare tvär-minus-20-grader hela dagen??!

Jag önskar jag vore spindelmannen. Jag ser det så tydligt framför mig. Jag swischar fram mellan balkongerna och klär in dom i skumgummi på 0-tid.

Mitt i all misär... (joo.. det är misär *nickar*) så har jag och Per lämnat Alva hos sin momma över natten. Känns konstigt.
Det positiva är att jag idag har varit lätt som en fjäder idag.. kanske inte kg-mässigt men känslomässigt. Jag ha vare pigg hela arbetspasset och inget har känts jobbigt. Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter.

Jooo jungdomarna på jobbet ha lärt mig ett nytt bra somaliskt ord idag.. nu kan jag 6 st. Kan inte stavningen, men uttala det som jag skriver så klara ni er galant. "Hall harr"=ät bajs

Over & out

Kommentarer
Postat av: FriTTe

Uscha, d är inte lätt alla ggr :/

Förstår inte heller varför man valde just aluminium te räckena?? Jaja...

Hoppas du får sova inatt, iaf :)

Kommer å ringer på dörrklockan strax före 7 ;)

Kram på dä!

2008-09-04 @ 22:58:15
Postat av: Ida

Öronproppar? Eller kanske inte med tanke på att du faktiskt jobbar...

2008-09-05 @ 20:10:16
URL: http://babyboyblogg.blogspot.com
Postat av: Vera

Ida: jo det händer att jag har EN öronpropp i och sover på det andra örat för då hör jag om ungdomarna skulle ringa på dörren, väckarklockan, om brandlarmet skulle gå eller om nått annat skulle gå snett. Men jag tror nog inte att jag får använda dom=)

2008-09-05 @ 22:15:10
URL: http://rallyvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0