Vagnvantar

Haha.. nu har jag haft så där "roligt" igen i tvättstugan. Med en otålig Alva i knät så knåpa jag ihop ett par fleecevantar som hon ska ha när hon sover ute i vagnen. Alla vantar har en förmåga att stanna kvar på dagis så dom här får stanna hemma. Man borde nästan sy fast dom i vagnen så dom inte åxå hamnar på dagis=) fransarna orkte ja inte klippa bort från fleecefilten så dom fick bli nån form av dekoration=)

Skaparhörnan har verkligen legat på is mest hela sommaren och nu halva hösten. Tråkigt tycker jag för jag behöver den stunden med värdelöst terapiarbete. Men tiden har inte räckt till. Min morbror borra sig igenom min hjärna i helgen (han är drogterapeut, hur det nu stavas??!) Han var nyfiken på att se hur alla mina projekt artat sig och varnade mig samtidigt för att ta på mig för mycket. Lätt!!! Det är redan gjort. Jag har väl i nått svagt ögonblick glömt vem jag pratat med och lyckats nämna allt som skulle göras i stugan i sommar.. + det som ska göras hemma. Ganska snabbt inser man att man påminner om sin far. Vi gillar att ha många projekt på gång samtidigt. Man börjar på ett och när man kör fast lägger man det åt sidan, börjar på ett nytt men tänker samtidigt på hur man ska kunna lösa projekt nr 1. Inte så effektivt men kreativt!! Allting blir gjort.. men kanske inte lika fort som man hade tänkt sig från början. Jag har väl inte vant mig vid att ett barn bromsar upp den tid man hade till övers förr.. å snart lär det ju knappast bli lättare=)

Nånting var ju tydligen postivt med mitt projektande och det var att resultatet oftast blev bättre genom den metoden eftersom man på vägen hittat på fiffiga lösningar. Vilket man kanske inte kan säga om dotterns "sov-i-vagn-vantar" men där var det snarare brist på vantar och en kvart dötid som fanns över..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0