Elin är "slukig"

Alva har dragit hem lite dagisbaciller som alla utom jag har dragit på mig. Den som tar det värst är såklart Elin. Med sina 7 veckor känns det så jobbigt att hon också blev smittad. Hon fick Alvas otäcka hosta, tjocksnor och senast idag dunka hon dit med feber också=( Jag ringde sjukvårdsupplysningen då Elin varken kvalificerar sig på ålder eller vikt på alvedonflaskan. Dom sa att har hon 38.2 eller mer ska egentligen en läkare titta på henne, Elin hade såklart 38.3. Men först skulle vi ge henne en mindre dos med alvedon. 

Hoppas verkligen vi slipper åka in till akuten för den här veckan är hektisk. Per reser bort genom jobbet mån-onsdkväll, jag ska hinna klippa mig inför begravningen, äta lunch med jobbarkompisarna hos våran pensionerade chef i H-sand, babymassage, gå på morfars begravning, after work på Kramm med jobbarkompisarna och en resa till vemdalen. Fast det blir nog inge Vemdalen och babymassagen känns inte så viktigt just nu. Egentligen är inget av ovanstående viktigt om bara Elin få vara frisk!!!!

Elin myser med favoritnallen när hon är dålig=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0