För att jag kan..

Att vara mamma är en konst. Stannar du upp och funderar så märker du att du inte är samma person som förr. Dina värderingar och prioriteringar förändras samma sekund du blir mamma. Jaja.. jag vet att det är speciellt att va pappa åxå men det ska inte handla om er nu. Tänk bara på allt du kan göra nu som du inte kunde förr. För att detta inte ska bli ett för långt inlägg *ler* så koncentrerar jag mig på nått ni karlar saknar - simultankapacitet på hög nivå. Ej sagt att detta är bra att kunna, snarare  tvärtom.. grejen är ATT vi kan det.

* Häromdagen när jag gick hem från stan kom jag på mig själv med att prata i mobilen, äta glass, försöka styra vagnen samtidigt som jag försöker få på en 3 åring hennes fingervantar!! Bara att få på fingervantarna kräver en manual i sig när hon spretar å har sig med sina små fingrar. För helvete kvinna.. njut av solen och promenaden och släpp allt utom vagnen!!
Jag gör allt i bara farten.. för att jag kan..

* Allt för ofta har jag lillknodd´n i armarna för att få upp hennes rapar samtidigt som jag betalar räkningarna vid datorn, äter några kvällsmackor(allt för många) och pratar i telefon.. såklart. Återigen.. släpp allt utom barnet kvinna, du hinner med allt ändå!!
Jag gör allt i bara farten.. för att jag kan..

Nästa projekt borde väl vara att skita och amma samtidigt som jag borstar tänderna??! Jag har inte kommit på hur jag ska hålla henne medan jag torkar mig så jag avstår från den tanken.. vilken jag läst om på familjeliv.se. Nog för att jag är konstig.. men såå konstig är jag inte!!

Ett annat uppvaknande som mamma är att all den glanz & glöd man förr (förhoppningsvis) trodde sig utstråla märkbart är förintad. Skulle man mot förmodan ta sig iväg till solariet somnar man pga sömnbrist i värmen eller tystnaden som uppstår när de stänger stället.

I hemmet får prylar helt nya användningsområden. Från barskåpet har drinkpinnarna knatat iväg till översta kökslådan och rör nu om i vällingflaskan istället. Snapsglasen har numera bara kokat kranvatten i sig som används till att badda geggiga ögon med.
Ordet ölpump har ersatts av bröstpump..
 
Att vara förälder är en konst. Men det är helt klart värt det. För att jag kan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0