Kompisar, svärfar & BB

Idag har vi varit i Sollefteå. Supertrevligt och stundtals jobbigt. Trevligt pga umgänget.. en barndomskompis(+ familj) till Per. Jobbigt pga att dom har så renoverat å jädra fint överallt.
- Nää men inte har vi så fint än.. vi har ju verkligen inte renoverat klart
 Nähäääää.. det är vitt, nytt & fräscht precis överallt. Allt är ändrat från den dagen ni flyttade in och era ungar låter leksakerna ligga på sina bestämda platser.
Overkligt!!

Jag får inte ens säga tapet högt för då blir Per tokig på mig.
- Jo du Per.. jag tänkte att innan jag fyller 30 till sommarn så skulle jag vilja att hallen..
(mer hinner jag inte säga)
- Men Vera nu renoverar vi EN sak i taget. Nu håller vi ju på med källaren.
- Jaaa.. den som vi inte kan göra nått åt förrns skorstenssnubben har varit här vilket kommer dröja några veckor/månader till. *suck*
Vårt hus ser ut som en färgglad badboll med olika färger i varje rum. Terracotta och pastellgrönt är inte fint Per!!!

Sen var vi å tittade till svärfar och peta i honom en hamburgare så han blev glad igen.
Sollefteåtrippen avslutades på BB. Kom inte därifrån med nån unge utanför kroppen men däremot en rundvandring rikare. Vi jämför ju med Öviks BB där vi födde Alva. Vi vill verkligen till Övik igen.. men det kan bli jobbigare att knipa den här gången så vi få vackert nöja oss med ett nyrenoverat BB i Sollefteå.
Jag bara undrar.. vart ska man promenera omkring som en stolt hönsmorsa med den nykalvade ungen i en rullande plastlåda? Det fanns ju bara en korridor med salar och ett rum på 10 kvm med 8 stolar där man kunde få äta/fika. Jag är översocial. Jag vill mingla med andra nykläckta föräldrar och sitta i fula sköna skinnsoffor i ett uppehållsrum och jämföra vikt och hårmängd. Inte slåss om några få pinnstolar nära ett minipentry och sen sitta och trycka inne på ett rum tills jag får åka hem. Jag är för rastlös för sådana där lokaler! Aja.. mingla få jag väl göra när jag kommer hem antar jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0