Glädjedödare/gnällspik

Det här med viktminskning är inte min grej trots att det uppenbarligen borde vara det. Jag vill inte förbjuda mig själv till att ta den där bullen som ser så god ut, avstå mitt kvällsfika, dricka min cola eller äta "ful-mat". Jag är en livsnjutare så varför ska jag avstå från sånt som är gott? Jag vill inte sitta och trycka i mig keso eller annat underligt som smakar frigolit. Nu när man inte ammar längre heller så gick jag upp några myskilo direkt. Många säger att jag inte ska tänka på vikten för jag har ju faktiskt nyss fött barn. Undrar hur länge man får gömma sig bakom det rådet?

Hemligheten.. eller min gå-ner-i-vikt-filosofi är att äta det jag vill men röra på mig dessto mer. *hums* Det var just där det börjar vackla. Barnvagspromenader i all ära.. men sen då? Gym är tråkigt fast jag borde kanske göra ett försök till hösten när det öppnar igen. Det är ju stört omöjligt att gå på bodypump (vilket jag vill) när sambon är resande och jag jobbar skift *suck* Nä men vi ställer väl in oss på valsafari, knubbsälsmannekäng och sumobrottning även nästa beachsäsong.

Nu är mitt thé slut så jag slutar väl att gnälla här..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jamen tänk så här:

"Jag ger ju min man skugga i solen iallafall"



eller:

"En riktig kvinna ska kunna klara en bister vinter"



Nu tar vi och revolterar och tar en kaka till! Trevlig sommar önskar Jenny

2009-06-20 @ 09:58:36
Postat av: Emma

Du är så vacker som du är..

Jag har långsiktiga mål.. 2014 ska jag vara fit.. ler.. Det är ett tag dit, men då du..

2009-06-20 @ 20:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0