Gravid/ogravid

Idag har det gått 1 vecka sen man låg där å skrek det värsta skriket jag nånsin fått ur mig. Per trodde på fullaste allvar att han skulle förlora mig där på plats. Tur det var över relativt fort. Veckan som gått har varit intensiv och allmänt påfrestande.
Först har Alva haft det jobbigt med att lillsyrran kom innanför tröskeln. Hon har verkligen visat sina sämsta sidor. Vi har gulligullat och överöst med beröm men det har inte räckt hela vägen. När jag ammade och Per tog reda på disken så försvann Alva iväg. Per hittade henne naken på skötbordet där hon kommit över Alcogel som vi använt för att rengöra runt Elins navel. Hon hade provsmakat och Per ringde akuten för att kolla om det var allvarligt eller ej. Högljudda utbrott och ren jävelskap har varit vardagsmat. Men det verkar lugna ner sig nu *peppar peppar*

Sen har jag haft spöken i luvan sen jag kom hem. Har inte riktigt accepterat att allt hänt så fort. Ena stunden kan jag inte bära tvättkorgen för jag är ju gravid och det är Pers syssla. I nästa stund träffar jag på nått nytvättat mammaplagg som hänger på tork här och där. Blir lite ledsen och saknar magen som jag aldrig hann säga "hejdå" till. Jag hann ju inte ens knäppa kort på magen på BB för det gick så fort och jag kunde inte stå upp när jag kom på det pga smärtan. Egentligen inte så viktigt men eftersom jag gjorde det när jag fick Alva hade det varit roligt att kunna jämföra bilderna. Ja man är ju bra underlig egentligen för dagarna innan förlossningen gnall jag om att det var onödigt att knodden var kvar i magen.. den var ju ändå färdig!! Men det ska väl alltid gnällas om nått antar jag..  

I detta dystra inlägg så slänger in en bild på Elin för att släta över det patetiska.

Klicka på bilden för större format

Kommentarer
Postat av: Ida

Det kallas "hormoner" och är helt överdjävligt att stå ut med. Tyvärr får man ju dras med dem till man slutar amma. Snart kommer ni nog in i det nya livet allihop och Alva kommer bli mer harmonisk och slippa ta till falskan....Massor med kramar.

2009-03-08 @ 07:20:07
URL: http://idarensar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0