Projektpanik!!

Projektgenerna jag har ärvt är frustrerade. Jag har målat övervåningen i stugan 1 varv.. minst 1 varv till behövs. Jag vill bara dit å måla medan jag blåser ur hjärnan med för hög musik.. men då måste Elin stanna hemma.
- Hmm... du lillgumman.. är det ok om mamma försvinner iväg till stugan en liten stund så kan du sitta här och beundra ditt gym en liten stund? Inte de nä..

Spana in mörkret             Nu bli de ljust & vackert
Målarverkstan har varit obesökt väääldigt länge nu. Håller på med en ny tavla som ska höra ihop med en annan tavla jag gjort förrut. Vet inte vad det blir av skiten men jag är väldigt nyfiken på att ta reda på det.

En skiss för tillfället
Syavdelningen är väl den plats som är minst dammig men ändå inte tillräckligt välbesökt. Fiska hem en tokbra sybok från tradera idag.. tryckt på det fina året 1979=) Vanligtvis får man inte tag i en sån under 300 spegons.. men jag lyckades hitta en för ca hälften och jag behövde inte ens va med om nån budgivning!! När jag bläddrat i den en stund förstod jag varför. Hur kunde de andra Traderasurfarna veta att det var en kedjerökare som sålde boken när det inte ens stod i annonsen? Aja.. den få sova ute ett tag så jag slipper ha rökfingrar.. för den är bra. Oh yes!!

Utöver detta har jag MASSOR av projekt i alla olika hörn. En kökssoffa till stugan ska slipas och lackas, bygga om dasset, hallen ska tapetseras om och få en rejäl makeover, flera olika skåp och byråer ska få ny färg och nya användningsområden, golv ska läggas på stugans övervåning samt försöka pressa upp stora möbler uppför en minimal trappa, källaren står mest och trampar då vår hjälpreda (pappa) har fattat tycke för våra stugrenoveringar istället=) Osv osv. Men det är så här det ska va. Jag mår bra av att kunna välja projekt efter humör, årstid, ekonomi eller tid. Mardrömmen vore om jag inte hade nått projekt alls att planera, börja på, fundera, göra om och förhoppningsvis slutföra=) Många anser att jag aldrig slutför allt.. men den dagen jag inte längre finns är den dagen jag inte slutför det jag påbörjat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0