Att vara rik

Vad ska du bli när du blir stor? Jag är inte stor än. Låååångt ifrån. Jag kan fortfarande skola om mig och jobba med något annat. Ibland önskar jag att jag jobbade på kontor eller något liknande bara för att det är rätt långt ifrån vad jag gör nu. Skulle säkert lessna rätt fort.. fast man vet ju aldrig. Drömmen om att vara företagare finns ju fortfarande men spåren grusas hejvilt så jag ligger lågt med det tyvärr. 

Jag kanske ska bli konstnär och försörja mig på det!! Tänk dig själv: Det finns inga måndagmornar för man skapar nätterna och dagarna igenom. Man får har rufsigt hår och håriga ben, ha underliga kläder som man knappt vet vart man köpt för huvudsaken är att dom är sköna, man får spela underlig musik och dricka alkohol mitt i veckan. Det behövs ingen träning för man gör av med jättemycket energi när man målar och dansar omkring som en dåre mitt i nätterna. Sen kan man sälja sina tavlor och andra udda prylar för vansinniga pengar - konst är inte konst om det inte kostar pengar. 

Jag skulle nog förlora min familj med det karriärvalet men jag skulle vara vääälldans rik. Nää.. jag gnetar nog vidare på asylboendet och behåller min familj i det skick det är idag. 
Bättre att vara rik på familj än rik på pengar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag instämmer till 100% i den sista raden!

2010-03-14 @ 20:01:36
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0