Hur hinner ni?

Det här med familj.. det e faan ingen lätt pryl att få ihop. Först och främst kommer barnen. Dom är ju mitt allt. Även fast man ha blivit en gnällmorsa och kan verka (obs VÅGA säga/tänka något annat) sur och grinig pga sömnbrist och andra saker man numera saknar, så är dom de viktigaste människorna i mitt liv.

Sen kommer ju allt sånt därt vuxetansvar som 100 procent närvaro på jobbet, planering och pappersdribbling med försäkringskassan, försäkringsbolag,banker, pension mfl. Man ska va topptränad och helst förlorat alla graviditetskilon innan man lämnat BB, ungarna ska följa sina kurvor på bvc, dom ska äta bra och vara kompis med alla. Huset ska underhållas och helst ska det vara nystädat, renbäddat, färdigtvätta och nybakat medan maten görs klart. Kylskåpet ska ständigt fyllas på och ungarna behöver nya vinterskor mitt i säsongen. Räkningarna ska snart betalas också samtidigt som föräldradagarna försvinner i ett naffs. Man ska ju gärna ha en hobby eller något annat som gör att man utvecklas på olika plan.

Helt plötsligt känns det som jag glömt något... SAMBON!! Ja man får väl grattulera sig själv och bristen på tiden som gör att man knappt ses längre. Hoppas inte att du blir dumpad mitt i alla dina försök att leva det perfekta vuxenlivet.. Idiot! Vi ska bara jobba arslet av oss ett tag till sen tror jag att vi lyckats boka in en tid då vi har tid. Min 30 årspresent på Södra bergets spa i sundsvall är bokat iaf. Grattis igen. Tack!

Kommentarer
Postat av: Celina

Man hinner inte allt, därför får man äta Bullens korv till middag, köpa fikabröd och ha lite skitigt emellanåt ;)



Va härligt att ni ska få sticka iväg en helg :) De förtjänar ni och alla andra som är föräldrar. Man blir en bättre förälder om man får åka bort ibland :)

2010-01-27 @ 09:43:28
Postat av: Malin

Ja det är mycket med det jordiska:( Tur att det finns micromat:P haha. Kram kram

2010-01-31 @ 18:09:50
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vaddå, räknas inte korv mä brö som en fullvärdig middag..? Fantastiskt roligt inlägg, jag kände igen mig till 110%!!!



Det vankas Södra berget för mig och maken med till påsk...lämna gärna en rapport på hur ni hade det!

2010-02-01 @ 19:33:02
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0