En stor stark till tack..

Så var man på lokal i lördags.. dvs krogen. å aldrig blir man nöjd heller. Förfesten är som bekant roligast. Men lix förbannat ska man betala in sig med dyra pengar ändå på nått ställe man varit med å nöta ner golvet på förr.
När man börjar närma sig 30 strecket inser man snabbt att dom där 18 åringarna är bra barnsliga.. och små. Eller är det jag som är gammal.. å stor?

Sist jag var ut när det var 18 årsgräns kände jag mig som en ur föräldrajouren. Jag kunde hitta en hel drös 18:isar som jag varit fritidsfröken till. Man får ibland stanna upp och räkna ut hur gammal dom är för att snabbt inse att det är bra många år sen jag bestämde hur många skopor glass eller hur många mackor dom fick ta till mellis.

Hur som helst är det inte roligt när det är 18 årsgräns. Vilken skillnad det måste vara när det är från 23 tänkte jag och partajade till det lite igår. Vilken besvikelse!! Jag kände mig som ett lammkött bland 50+:isar. Den ständigt återkommande kommentaren när jag träffade någon gammal bekant var:

"- men titta.. det är ju Nickes/Kjerstins jänta!! Vad stor du har blivit. Hur gammal är du nu? Jasså oj.. redan 28 år å barn har du också. Vart tar tiden vägen?" 

Inte så kul alla ggr att höra. Det var dags för att beställa in en öl och gilla läget. Men på vägen hem insåg jag att det var ju jag som var den där lilla 18 åringen i deras ögon som jag i min tur tyckte var liten när jag var ute.

Självklart fanns det några i min ålder ute åxå.. fast det var en minoritet. Så.. utvärderingsmässigt.. så blir det nog 23 årsgräns i framtiden. Inte för att man går ut så ofta numera.. men ibland sker det mirakel=Þ


Kommentarer
Postat av: Ida

Kul med blogg, jag älskar att läsa bloggar! Jag känner igen mig i det du skriver om oro. Den kan verkligen ta överhanden ibland. Det där med dagis vill jag inte ens tänka på....jag om nån vet ju hur det kan bli...men jag tycker att det verkar konstigt att den små barnen kan ta sig in på toaletten hur som helst.

2007-11-01 @ 20:47:30
URL: http://babyboyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0