Stugan

Idag har vi varit i stugan å myst. Har längtat dit länge men det har ju vare så kallt. Per åkte före och eldade lite så det skulle bli mänskligt att va inne å fika. Fick med mig Moa å pappa min var visst redan där när vi kom dit. Alva var tokglad över att få komma dit vilket hon tjatat om hela senhösten/vintern. Alva fick åka lite snålskjuts av Titus så hon var mer än nöjd när hon somnade på vägen hem. Skulle kunna berätta så mycket mer men jag är väl tyst.. eller hur Moa=)
Per var nog rätt nöjd också efter att ha fått eldat i vedspisen och skottat ute på altanen.. så att sommaren ska komma snabbare??!=)


Klicka på bilderna för större format

Imorse släppte jag ut katta kring 9 snåret. Har varit måttligt less på henne mest hela hösten och vintern.. jaa egentligen sen Präschly försvann i somras. Hon sörjer väl kanske åxå, därför hon ha varit jobig. Hon går framför fötterna på mig hela tiden trots att hon ibland (oavsiktligt såklart) får sig en spark eftersom hon går så nära. Hon skriker och lever om på nätterna, drar in djur genom kattluckan, pissat i sängen, går direkt till kattlådan när hon varit ute, skriker efter mat oavsett hur varierande och bra mat hon får osv osv.
Men nu kommer hon inte in när jag ropar på henne. Hon brukar vara ute max en kvart eftersom det är för kallt. Man saknar inte kossan förrns båset är tomt...

**Uppdatering 080112**
Katta är tillbaka=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0