Älgalikt

På vägen hem från dagishämtning å mitt i min rast så fann jag en tokfin älgko utanför postlådan. Jag slängde in Alva i hallen å skrek "- ta emoooot"!! Fick tag i kameran å kastade mig halvt smygande ut på den osmygvänliga snön. Snyggingen hade försvunnit till pappas planhalva (han är ju våran granne med sina 2 hus) Där stod hon med sin nästan fullvuxna kalv å mumsa vinteräpplen.

För dåligt påläst på kameran fick jag aldrig nå bra bilder. Gissar mig fram till att slutartiden var för lång eller nått??! Jag har inte tage mig tid till att förstå mig på alla inställningar än och sen ville den inte helt plötsligt ta en enda bild!!! Sjukt irriterande när man till slut står där ca 4 m ifrån och världens chans till unika bilder. Hon var smart nog att ställa sig bakom trädet också så man knappt ser nått av henne. *morr* När jag provat å grejat i -15 kyla utan resultat gav jag upp. Mamma älg brydde sig inte om mig trots att hon visste att jag stog där och spana. Sen frös jag för mycket och ville träffa min 2-benta familj lite innan rasten va slut. Dagen var räddad och mitt 15 timmars arbetspass kändes inte lika drygt längre=)

Bortse från de dåliga bilderna och föreställ er den vackra varelsens egentligen utseende=)

Klicka på bilderna för större format

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt.. :-D viken lycka det måste varit för dejj..

Sååå hur lever livet md er annrs?? tycker du är dålig på uppdatera blogen.. :-p

Kram

2009-01-10 @ 23:02:22
URL: http://famkassberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0