SyVera

För att inte väcka huset så tog jag min hosta å bärbara dator å gick ner i källarn. Där knåpade jag ihop en väska till Alva. Har tittat på en s.k "dagisväska" på olika mamma-sy-bloggar och tänkte att en sån där pryl borde ja ju kunna skotta ihop själv?! Om man hänger den fördigpackad å klar på dörrhandtaget kvällen innan så kan man inte glömma att få med sig den till dagis eller??!

Alva är inte de minsta impad, Per tyckte att det ser bättre ut att ha en sån där än en plastpåse med sig till dagis. Själv är jag förvånad över att det inte var svårare. Jag var väl kanske inte så noga eftersom detta är en prototyp men den håller väl så länge som den känner fört. Som kärringen  mot strömmen vägrade jag såklart göra en tjejväska. Jag hade lite tyg över sen jag sydde draperier till Alvas koja i köksskåpet så då fick det bli som det blev. Nästa gång jag gör en väska blir det kanske en tjejigare.. har iaf bara såna tyger hemma för tillfället. Det är lite svårt att se men jag har faktiskt lyckats petat dit ett svart innerfoder och svarta kantband från handtaget och ner *stolt*=Þ

Klicka på bilden för större format

Kommentarer
Postat av: Moa

Oh, duktigt du är, blev ju bra ju(:

2008-12-03 @ 21:34:47
Postat av: Nilla

Åh va fint och praktiskt! Har sett fler exempel i olika bloggar. Men vart hittar ni mönstrena? kliar mig i huvet

2009-01-03 @ 22:33:20
URL: http://www.nabbgadda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0