Jag önskar mig..

Är det nån mening med å fira jul? Varför ska ja smita hem tidigare från jobbet på julafton?
Jag är ju åxå liten. Å snäll ha ja vare åxå!!
Per vet inte vad han ska köpa till mig i julklapp.. jag vet inte vad jag ska köpa till honom
= 0 julklappspoäng.

farmor, mormor/morfar, mamma & all annan tänkbar släkt köper bara till Alva numera
= 0 julklappspoäng.
Soc. tjänstförv. som jag delvis är anställd utav får inte ge sina anställda julklappar
= 0 julklappspoäng.
Alva förstår inte vad "ge bort en julklapp" är än... = 0 julklappspoäng
Pappa kommer att ge mig den traditionella jultrissen = ½ julklappspoäng (förutsatt att jag vinner mer än det jag lagt ut på hans jultriss)

Består julen bara av att ge, ge & ge? Om det är så.. så ska jag ge mig själv en massa klappar.
Och i övrigt så fall hoppas jag att..
.. det regnar å sen fryser på så tomten snubblar och aldrig kommer fram.
.. mossan i adventsstaken brinner upp.
.. Alladin-asken är sparad från förra året så chokladen blivit lite smygvit och gammal.
.. skinkan bara består av 80% svål och resten griljering.
.. katta pissar i julgransfoten så granen dör eller åtminstone blir gulfärgad.

Jag är redan less på julmusten.. jag vill åxå ha julöl som alla andra. Men jag är inte bitter..

Kommentarer
Postat av: veronica

Jag köper också julklappar till mej själv, ingen annan vet ju vad dom ska ge mej så jag fixar de själv. Traderade hem en tröja igår som jag tänkte slå in så fint och ge till mej själv från tomten :)Ingen behöver veta något, alla kan ta åt sig äran som tomten! :)

2008-12-19 @ 13:47:03
URL: http://mistasia.blogg.se/
Postat av: Annelie W

Go jul Vera!!! Hihi....

2008-12-19 @ 14:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0