En ny människa

Solen tvingade ur mig ur pyjamasen strax innan lunchtid och iväg med packning och famljen till stugan idag. Det var länge sen man hade en oplanerad dag där en sån liten sak som vädret fick bestämma vad som skulle hända. 

En promenad på skogsväg med en trotsig Alva i pulkan och solen rätt i öge gör att man blir hur pigg som helst.. å ännu lugnare blev det när hon senare somnade i vagnen och sambon å ja fick fika i solen. Planerna inför sommaren bara sprutade ur huvvet på mig.. å sambon höll sig på avstånd när jag for omkring i och utanför stugan på jakt efter nya ideér till mina projekt inför den perfekta stugsommaren=)

image14
image12
 
Kvällen avslutades nere i källaren i målarskrubben. Underlig musik spelades ofrivilligt när jag laddade in all musik jag har på hd:n. Det blev en djup tavla som uppenbarligen visar kärlek först och främst. Ska man utöka amatörkonstnären i mig så är allt det bruna runt omkring allt det jobbiga som kan få ett förhållande att knaka i fogarna.. jobb, barn, dagistider, ekonomi, svärföräldrar, grannar.. ja du fattar. Gjorde åxå 2 trådar men en "fnurra" längst upp.. men detta är ingen sorgsen tavla.. för mig är det en glad och kärleksfull tavla.. som inte är klar än=) 
image15
Kärleken övervinner allt eller hur det nu var=) 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tjena Vera! Låter som ni hade en härlig dag i solen! Ville bara skriva att jag tycker att du är superduktig på att måla! Strutsen var hur fin som helst och även ditt senaste alster (gillade hur männsikorna var formade!) Kul! /Jenny i sundsvall

2008-02-18 @ 07:39:32
Postat av: Veronica

Tack Jenny!! Roligt att någon skriver en kommentar ist för att bara läsa=) Måste erkänna at strutsen är ett försök till att efterlikna en redan existerande tavla. Men resultatet blev (om jag får säga det själv) rätt likt=) Tack för besöket.. kika gärna in igen!! Har du någon blogg?

2008-02-18 @ 11:27:07
Postat av: Celina

Inte visste jag att vi hade en konstnär i släkten...

Dom senaste va skit bra, skulle fan vilja ha ett alster av min kära kusin =)

2008-02-19 @ 14:07:12
Postat av: Vera

Haha.. ja måste nog amatörmåla ett bra tag till innan ja törs ge bort nån "konst".. =) Jag målar ju inte för att det ska hängas upp.. allting samlas i tvättstugan där ingen kan se dom=) Ja förutom en tavla som Per ha satt upp=)

2008-02-19 @ 18:06:08
Postat av: Jenny

Nä nån blogg har jag inte. Det känns som att det händer på tok för lite intressanta saker i mitt liv för att nån skulle vilja läsa!

2008-02-20 @ 07:51:40
Postat av: Carro

Vilka fina tavlor du har målat...tycker att du ska sätta i gång och skapa nåt att sätta på väggarna på jobbet...det är ju så tomt där!!!:)
Vi ses på onsdag, kramis

2008-02-25 @ 18:03:59
Postat av: Vera

På sportlovet ska jag slänga fram det som behövs så ungdomarna får sätta lite färg på korridorerna eller sina egna rum.. jag ska bara titta på=)

2008-02-25 @ 18:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0