Hej då!

Idag har vi tagit farväl av momma. Tårarna rann redan när den tradionsenliga "ingångsmusken" började.. Beppes gonattsaga som jag vill kalla den=) Jag är en sån som börjar grina för att alla andra grinar. Men självklart föll ju en massa tårar av sig självt också. En jättefin begravning där jag stannade kvar efteråt med brorsan för han hade i uppdrag att fota alltesammans, precis som vid morfars begravning. Den här gången föll en ros från kistan redan under tiden vi tog ett sista farväl. När vi begravde moffarn puttade han ner en ros medan brorsan fotade blommorna och kistan. En sista protest från den kameraskygge gubben.. och gumman=)

En skum känsla att stå där själv med kistan. Själv med mormor. Ja bara tanken att hon ligger faktiskt där. Precis bredvid mig där jag står. Men också en chans att verkligen ta ett sista farväl.. och be henne hälsa till moffarn.

Sen blev det begravningskaffe och 2 timmar efter det även middag på Hotell Kramm. Tur att vi är ett släkte med humor och nära till skratt för det underlättade verkligen. Förkylningen som jag känt under några dagar bröt ut där under middagen. Ögonen sved, febern kröp närmare och snoret rann. Perfekt!! Jag som har bokat crosstrainer och trappmaskin imorrn på gymmet.

Sista gången jag träffade momma var på sjukhuset ca 2 veckor innan hon dog. Hon fyllde år och jag hade köpt tofflor till hennes kalla små fötter. Problemet var bara att fötterna var inte så små längre så hon kunde bara använda dom ett fåtal gånger har jag fått höra. Hon vägrade byta till en annan storlek.. tjurig in i det sista men med humorn i behåll. Det ä momma i ett nötskal=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0