Dyngsnö

I norrland finns det snö. Så därför är det ingen större nyhet att vi har en massa sånt på våran gård. Lite för mycket enligt mig. I 9:onde månaden ska man väl kanske inte skyffla en halvmeter snö.. så därför la ja i backen å brände iväg över snövallen=)

Det gick ju bra för halva bilen. Fick så lov att skotta å trixa för att komma lös vilket jag inte gjorde ändå. Min käre sambo ligger på soffan i feber IGEN så han ä ju måttligt användbar (än mindre populär just nu) å pappa gräddade våfflor och hade en snöslunga som precis sköre. Ingen hjälp å få.. tur man berikats med en järnvilja och lite tjurighet så det va bara å fortsätta skotta. På någe vis kom jag därifrån till slut å kunde fara iväg å käka pizza å kika på bio me Moa (tack för sällskapet och räddningen hemifrån=Þ)

De känns i magen att man gjort några för många skyffeltag. Nu har sötpappa fixat snöslungan å skottat fram min postlåda, soptunna och hela våran uppfart. Jag vågar inte titta ut för då får jag dåligt samvete för att jag inte hjälpte till. Ska nog vila imorrn..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej där,

Inte ska ni väl klaga på lite snö, annat är det här nere i Skåne när det kommer snö :-)

Slit inte för mycket med skottningen, tänk på magen.

Vi höres.

Kramar från moster Åsa

2009-02-09 @ 10:55:54
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: Celina

Jag tycker att Per ska satsa på en influensaspruta nästa år ;) De verkar som att han inte är nån viking i alla fall :)



2009-02-09 @ 14:10:47
Postat av: Sara

Vi har typ 10 grader varmt i solen idag, ingen snö här inte ;) Kram

2009-02-09 @ 14:44:15
URL: http://ssaramarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0