Nostalgisk & sentimental

Om ca 2 månader är det 30 år sen jag låg i den här vaggan själv. Vaggan som min farfar gjorde till mig, sitt första barnbarn och till kommande barnbarn. Vad jag vet har alla mina kusiner snarkat i den där trälådan=) Alva blev första barnbarns barnet och nu sussar Elin där. Om några veckor är det dags att lämna vidare vaggan till min kusin som ska kalva till sommarn, riktigt roligt att ni fortsätter traditionen Celina=) Alva & Elin får sin första 3-männing. Det enda tråkiga är att farfar aldrig fick vara med och se hur vi förvaltar hans verk och att få höra både mina och Celinas ord (vid olika tillfällen såklart) när vi släppt lös nyheten om den väntande bäbisen för farmor:
"- Joo, jag tänkte höra om vi kunde få låna vaggan om några månader?"
Då hade man velat att farfar varit med.. iaf  jag. 


Här är jag 14 dagar. Sängkläderna används fortfarande och är i fint skick.


Elin 2 veckor 5 dagar. Lite smått förbannad=)


Klicka på bilderna för större format


Kommentarer
Postat av: Celina

Jag håller med, Farfar skulle ha tyckt de va jättekul att vi håller fast vid traditionen. Tur bara att ingen har fått barn i samma månad nån gång :)

2009-03-19 @ 17:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0