Njutningsbar synkning

Sambon är borta 3 dygn genom jobbet och huset måste saneras då någon promt ska fylla 30 år imorrn. Lika länge som Elin funnits utanför kroppen lika länge har jag inte sovit mer än 3-4 timmar/natt. Jag funderar på hur otroligt vackert och synkat saker och ting kan vara.. samtidigt.

Inatt
Alva har 40 graders feber och vill inte ta tempen/alvedon - Elin får inte upp sina onda rapar och gallskriker.

Alva vägrar vatten/välling/vätskeersättning - Elin är vrålhungrig och det tar evigheter att få det kokheta vattnet att svalna till ersättningen (glöm amningen för den ha glömt mig)

Alva vill, men får inte sova(sjukv. rådgiv. vill att jag har henne under uppsikt en liten stund) - Elin VILL INTE SOVA.  

Alva sover - Elin sover - mamma sover.
Telefonen ringer..

Hade det inte vare för det underbara ansvaret (nää, jag är inte ironisk) man har med 2 barn så hade jag tagit ölpumpen och vindunkarna som är inhandlade till "30 årsfesten" (eller va faan det blir  ju inte ens en festjävel) under armen och gått å dränkt mig.. i alkoholen.  

Jag känner.. att jag lever.. och 30-strecket närmar sig.
(Tack igen Malin för langningen av alvedon/ipren/vätskeersättningen å besöket)

Kommentarer
Postat av: malin

så lite så,, finns här vet du,, bara att hojta

2009-05-20 @ 09:29:43
URL: http://sevenkids.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0