Snuttepluttenutt

Jag är väl inte direkt känd för att klä barnen snuttigt rosa och gölligölligt. Men så hittade jag en klänning jag själv hade när jag var i Elins ålder. Samma dag kom det ett reklamblad från polarn och pyret och där fanns en liknande klänning till Alva. Min fråga är nu om det skulle bli allt för pråligt och övergulligt med den här kombinationen på ett julkort?

Jag tänker så här:
* Ibland kan man väl få "spöka ut" barnen med något övergulligt.. eller i mitt fall.. för EN gångs skull!!
* Pop-klänningen är inte den finaste jag sett men tillfället är rätt komiskt med tanke på att min lilla klänning är modern igen.. samt att de ger ett väldigt juligt intryck på ett julkort.
* 375:- ( har visserligen rabattkupong åxå=Þ) för Popklänningen var väl kanske lite smygdyrt.. men Elin kan ju ha den om ca 3 år och sen har Popkläder ett högt andrahands värde på tradera/blocket.
* Om jag inte skulle välja dessa klänningar.. vad ska ja ta då?

Brorsan ska fota de små kommandororna när vi ska till Umeå om 2 veckor så jag måste veta vad de ska ha på sig. Vad tycker ni.. ÄRLIGT!!

Pop klänning                    Klänning 1979
 
Klicka på bilderna för större format


Kommentarer
Postat av: Celina

Såklart man måste få pluttesnutta till de emellanåt, du har ju 2 tjejer ;) Sen dagen efter tar du fram blåbyxorna till Alva och sätter på Elin ett par jeans, då har du vägt upp de snuppiga :)

2009-11-20 @ 21:18:47
Postat av: Anna Å

Supersöta klänningar, verkligen! :)

Kul att ha kvar kläder som du haft själv en gång tiden.

Jag vill själv gärna få en flicka nån gång som jag kan klä i sockersöta klänningar emellanåt :)

2009-11-21 @ 09:04:13
Postat av: malin

kör på säg jag =) kommer bli fin fina ju

2009-11-21 @ 10:14:55
URL: http://www.sevenkids.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Klart du ska "spöka ut" kottarna! Det blir inte too much, är det jul så är det. Dottern har tidigare inte visat så mycket intresse för att ha på sig klänning eller kjol utan det är "jag vill ha BYXOOOOOR!!!" som gäller...men peppar, peppar, nu börjar det vända. Så nu har jag inhandlat svart/rödrutig kjol med tyll och allt att klä upp henne i till jul =)

2009-11-22 @ 08:42:30
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/
Postat av: JennyB

jag tycker att klännigarna var superfina - inte alls för gulliga. Hade de varit grisskära med sidenband, rosetter och annat ryschpysch kanske...

Klänningarna för nästan tankarna till förkläden - fina sådana - så jag fick en syn när du klätt barnen i dessa och bakar peppisar - med tillhörande deg, mjöl lite överallt sp. i fejsen ;) gulligt! =)

2009-11-23 @ 07:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0