Nytt projekt

Har ju hur många olika projekt som helst påbörjade antingen i huvet eller i verklighet. Idag valde jag att börja på ett nytt.. för vanlighetens skull=) Jag har allting klart uppe i luvan en längre tid men nu börjar ett visst datum att närma sig så det var dags för att sätta fart å det var inte det enklaste. Elin ville som inte sova tillräckligt länge för att jag skulle kunna göra något åt saken längre än 5 min åt gången så ja la ner och började igen när Per kom hem.

Försvann ner i källaren med ett litet glas Baylies (efter att Elin fått mat såklart). Jag har svårt att jobba under tystnad och jag hittade en tragisk låda med gamla cdskivor kvar från tiden då man nyss tagit körkort (-98). En liten nostalgitripp men en salig blandning. Allt gick bra tills tårarna började rinna. Man ser ju inte så bra då. Man ser inte så bra ut heller för den delen. En tryckare dök upp mitt bland all hårdrock och det första jag tänkte på var "dans". Vilket direkt fick mig att tänka på morfar igen. Han skulle alltid besikta mina nya ragg med 4 frågor:
1. Kan du simma?
2. Kan du skjuta?
3. Kan du fiska?
4. Kan du dansa?
 
Morfar var en hejjare i alla 4 ämnena.. iaf för en herrans massaa år sen och ville väl inte möta på motstånd av en yngre förmåga=) Lustigt nog har väldigt få "ragg" uppfyllt de krav morfar hade, men en som gjorde det blev snabbt en favorit. Jisses.. det låter som jag haft hur många karlar som helst.. om det ändå vore så väl *ler*=)

Det gick som det gick med projektet och jag upptäckte halvvägs 2 misstag som jag kommer irritera mig på. Innerfodret har jag vänt fel väg så man ser alla sömmar och flodhästarna på ena sidan är upp & ner. Det få bli en Alva-väska istället för en "ge-bort-sak". Jag återkommer väl när den riktiga väskan är klar.

Klicka på bilden för större format

För den uppmärksamme så har jag gjort en sådan här väska tidigare men i en dubbelt så stor modell.. denna är till för Alvas alla småprylar som hon bär omkring på dagligen=) Den större modellen kan du se här.

**Uppdatering**
Alva sken upp när hon fick väskan imorse men när jag frågade om hon tyckte om den svarade hon bestämt nej. Men hon vägrade att lämna ifrån sig den som ni kan se=) Så den kanske blev godkänd ändå?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0