Den ofrivillige muslimen

Nu är jag muslim. Mot min vilja. Jag utsattes för en kupp.
Ungdomarna på jobbet tycker att det är roligt när vi uttalar ord på deras språk så igår fick jag säga nått på somaliska. Ja det är väl ännu fler snuskiga ord, tänkte jag. Men hux flux blev det ett jubel och dom förklarade att jag hade accepterat att bli muslim!!
- Men jag äter ju grisrumpa, skrek jag förtvivlat!!
- Oj, vi inte tänka. Du muslim inte? (4 förvånade pojkar tittar med viss besvikelse på mig)
- MAJA, MAJA, MAJA!!!! Skrek jag!! ( Minns inte stavningen.. men det betyder nej på somaliska)

Så nu hoppas jag att jag automatiskt fått konvertera tillbaka till kristendomen..
Fast jag har förklarat för pojkarna att den enda heliga bibeln för mig finns i katalog form och heter pandurohobby och dimper ner i brevlådan då med jämna mellanrum=)

Kommentarer
Postat av: FriTTe

Hahahahaha!!
MuslimVera :D RallyVera är officiellt död nu, antar jag?? ;D
Bäst man passar sig för grabbarna på jobbet nu, då? :)

2008-04-08 @ 22:53:29
URL: http://www.nogg.se/frittefrojt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0