Farmorfynd, premiärgrillning och hicka

Idag har jag å Alva hälsat på min farmor. Inte Alvas farmor för hon är i himlen.
Hon hade stickat strumpor till Alva, precis som en gammelfarmor förväntas göra=) Hennes snåla granne hade unnat lilltjejen lite garn till fötter och händer åxå.. helt otroligt!!

Jag har länge spanat på ett somrigt tyg på nätet och funderat på om man inte skulle damma av spektaklet till symaskin som man ärvt efter svärmor och sy till nånting.. bärbart. Nu passade ja på att fråga farmor om hon hade nått gammalt mönster på barnklänningar eller möjligtvis till mig. Farmor sa flera ggr att hon inte minns nått om det och skämtade om att hon måste vara åderförkalkad.. men hon hittade mönster. Från 50-60 talet. Lyckligtvis fanns det ett bra mönster för mig men Alvas klänning måste nog redigeras om isf. Få väl se om det blir något att skratta åt framöver eller om man vågar ta på sig den så kallade klänningen=)

Sen har det varit premiär vid grillen idag. M frågade om det inte var lite för kallt att grilla idag.
- Jo det är det, men det är ju inte jag som står där ute å grillar, svarade jag=) Herregud.. det är ju + 2 grader.. slut å gnäll Per å fortsätt grilla!!

Halvvägs ner i första ölglaset kom fyllehickan. Den kom tidigt idag tänkte jag.
Jag har fortfarande inte blivit av med den..

Fick lite prylar från Panduro idag. Nu ska ja bara försöka natta barnet, sambon och smita ner till pysselskrubben med en till öl.. klockan är 18.24. Skitlätt!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Heja på med sömnaden. Låter bra med fyllehicka, det var längesedan man fick uppleva nåt sånt...

2008-04-04 @ 19:12:16
URL: http://babyboyblogg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Ida: ja inte är det ofta man kikar ner i glaset.. dags för fest. Planerade en fest för gamla tjejkompisar idag men det gick i stöpet rätt fort. Inte lätt att få 5 st att va ledig samma helg=(

Men du å jag få väl vänta tills det är 10 år sen vi gick ut FP=)

2008-04-04 @ 21:10:31
URL: http://rallyvera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0