Min farmor..

.. hon är inte bara en cool gumma.. hon är även tokbäst=)

I 2 dagar har hon gett mig "order" (genom telesamtal med min sambo) om att plocka hallon på pappas gård.
Jaha??! Varför ringer hon till mig och domderar om det, tänkte jag först. Sen försvann egoVera på en sekund och genast blev jag så där genomsnäll och förstog att ska man få hemmagjord hallonsylt av farmor får man fasen se till att hjälpa tanten. Det är ju en självklarhet att jag ska göra det!!!

I natt somnade jag efter kl 01 och Alva vaknade med pigga ögon 03:40. Det fanns inte på världskartan att jag skulle plocka några hallon idag efter det! Gick vackert å la mig efter att familjen ätit lunch trots att farmor nyss varit in till oss med  bärhinken i högsta hugg. Skönhetssömnen varade i en evighet och när jag vaknade hade jag säkert 2 liter hallon i kylskåpet!!!!

Hon är ju verkligen toppen... å mitt samvete är på botten!!! Nu vore det på sin plats att göra hallonpaj.. men pajformen används ju såååå ofta att den säkert ligger nerpackad i en flyttkartong. Jag funderade en stund på en sån där TV-shops grej som mixade, hackade, malde och blandade fruitshakes på endast 1, 2, 3 sekunder!!!=)

Meeeen.. det känns som för många vuxenpoäng. Men risken finns ju att dom där goda hallonen hamnar i frysen å förblir orörd. Nån som har ett hallonpajrecept till övers??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0