How 2 survive 1 day.. pliiiiz

Konsten att överleva en dag med en trotsig 2 åring.
Jaaa.. men berätta hur man gör då!!!?

Min L E D I G A dag har enbart bestått av grin, gnäll & tårar, gå-hem-vägran, matvägran, jag-bestämmer-kläder-idag, glasstjat, "diskhjälp" och till slut den ständiga kampen om pyjamas och natti natti. (Jag beundrar dig Malin!!!!!)

Jag ser plötsligt fram emot att jobba lite imorrn. Och att Per kommer hem från sitt jobb efter vägarna. Inte en dag för sent känns det som nu. Givetvis är jag nyfiken på den beryktade lilla presenten han köpt till mig för att muntra upp mig när jag haft 3 tuffa dygn me minimalt med sömn och maximalt med jobb och Alva. Gulligt!! Bara det inte är en trisslott.

Klicka på bilderna för större format

Det är jag som är Alva & jag bestämmer att jag ska ha pappas skor, pyjamas och fleecejacka på mig när JAG vill gå ut. Det är åxå JAG som bestämmer om blöjan ska va på eller inte.
JAG somnar dessutom själv vart, hur och när jag vill.
Så det så.
//Alva


Kommentarer
Postat av: FriTTe

Jadu, Vera... tyvärr kan jag inte berätta hur man överlever en sån dag, med tanke på att jag inte har ett liv / några barn överhuvudtaget.

Jag tror nog att du klarar det galant iaf :)



Kramen / FriTTe™

2008-08-26 @ 22:16:25
Postat av: annelie

Man spottar, svär och fräser (fast inte högt). Man biter i hop och svär lite till (tyst)!

Vet precis hur du har det kan tyvärr inte trösta dig med att det går snart över!! Hugo har hållit på i ett år nu snart!! Hur ska vi klara av dom som tonåringar???

Keep up the good work! /annelie

2008-08-26 @ 22:29:29
Postat av: Veronica

Hehe, jaaaa...

Hoppas presenten var bra så du blev uppmuntrad, och ingen jäkla trisslott!

2008-08-27 @ 09:47:39
URL: http://mistasia.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vi får ta nya tag inför nästa vecka. Min ser inte så lovande ut....

2008-08-28 @ 19:46:31
URL: http://mistasia.blogg.se/
Postat av: jennyB

Hej...jag fattar ingenting?! Väntar du smått igen eller har jag gissat helt fel???

2008-08-30 @ 00:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0