En bullpåse=(

Idag har jag varit hemma och hostat å hostat å hostat. Var lite för svajjig för att jobba så det blev till å slänga sig på sofflocket å ta igen lite sömn. När jag vaknade till kom jag snabbt att tänka på att det kunde finnas stora fina kanelbullar i brödburken (BullVera) Jag slirade ut till brevlådan å hämtade in lite läsbar reklam å hällde upp lite cola och slog mig ner med bullpåsen. Hela världen rasade samman å straffade mig för nått dumt jag tydligen gjort. ALLA bullarna var stenhårda!!! Hade dom fått bo i en plastpåse hade dom kanske överlevt.. men i en papperspåse blev dom lnte långlivad. Jag slängde reklamen och ställde colan på diskbänken. (Den hittade Alva när hon kom hem från dagsi flera timmar senare och drack glatt upp den) När jag berättade för Per om min tragiska upplevelse tipsa han om att man kan "återuppliva" stenhårda bullar i micron!!! Han måste ha vare ungkarl alldeles för länge innan vi träffades..

Imorrn blir jag hemma åxå. Känner inte att jag har energi för att jobba 27timmars pass. Kanske ingen höjdare att fixa käk till en hel tomtearmé me ungar när man är snörvlig å hostig heller..?! Det dumma är att sambon börja bli sjuk åxå så då ha ja väl han här hemma som gnäller på mig "-snyt dig ist för att dra in, lägg dig ner å vila, ska du inte äta nått, har du druckit vatten?" Vad svarar man på sånt... jaaaa mamma??! De ä så skönt att få lura omkring häri tystnaden..

Men en bullpåse på det här så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0