Klaga inte..

.. inget ont som inte har något gott med sig. När jag som mest är frustrerad och förbannad över att sambon ligger i soffan och försöker överleva (på fullaste allvar) sin förkylning så far jag omkring mer än vad jag redan brukar göra. Jag har röjt ur en skrubb.. låter kanske inte så mycket men det var 3 stora och tunga möbler där inne. Eftersom jag inte kunde räkna med nån bärhjälp från övervåningen till grannhuset där vi förvarar extramöbler, så fick ja montera isär möblerna och traska iväg extra många ggr. Jag försökte se positivt på min misär.. jag fick åtminstone lite träning. Jag möblerade min ovanligt tomma skrubb med en gästsäng och var mycket nöjd med mig själv den eftermiddan.
 
Men det räckte inte, jag var fortfarande överaktiv.. nån måste kompensera arbetsbortfallet här hemma.
Jag fick ju lite plats i Alvas rum när gästsängen försvann så jag gick till grannhuset och hämtade en redan monterad säng(!) och börja möblera å göra fint även där. Sambon suckade från soffan när han såg hur jag slet. Men där fick jag hjälp uppför trappen.. det hade inte gått hur stark jag än var att bära själv. Så nu har Alva fått sin nya säng och hon har redan invigt den=)

Samtidigt som jag pysslar med mina projekt på övervåningen har jag tvättat 7 maskiner.. (hmm, låter inte som vi har tvättat på evigheter) dammsugit och torkat hela huset, handlat inför helgen, pantat, forslat bort pappersåtervinningen, vagnpromenad med Alva, hälsat på Marie, tankat bilen, tittat på ungdomarna på jobbet när dom åkte skridskor för första gången... och sen lagat mat till min lilla familj *pust*
 
Imorrn ska ja frakta hem en gammal kökssoffa som jag ska försöka få nån ordning på till stugan. Så det kanske inte så dåligt att sambon ligger på soffan och tycker synd om sig själv när jag får så här mycket gjort på ca 1 dygn=)=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0