VAB/VAP

Tänk att 5 russin och 2 klunkar festis kan göra mig så glad!!!? Det trodde jag aldrig.
Alva åt eller drack inte på 6 dagar + att det lilla som vi fick tvinga i henne kräktes hon upp=( Hon såg ut som ett vitt lakan i ansiktet och hennes redan lilla kropp var ännu mindre. Hon måste ha gått ner minst 1 kg=(

Åkte in på sjukhuset i Sollefteå igår och lyckades lura upp Per från Hudik(resande säljare). Fick tjurhålla henne och ge 5 ml vatten resp saft i en liten spruta var 5:e minut i flera timmar. Stackarn somnade av utmattning i mina armar. När hon vaknade var hon less på det lilla rummet och ville därifrån. Det ville jag med. Läkaren glömde vem hon pratade med när hon växlade mellan Alva och mig så hon pratade bäbisspråk med mig!! Kort därefter skrevs vi ut. 

Här hemma börjar hon pigga på sig.. men självklart får ju Per en sån där nära-döden-upplevelse samtidigt.. feber!!
Så nu har jag Vård Av Barn OCH Vård Av Per!!! Min frustration bör förklaras av att jag har govecka på jobbet denna vecka.. jobbar bara en dag!! Hade en massa planer. Alva och jag skulle bada imorrn för då är vattnet varmt efter babysimmet, jag ska rensa å röja, hälsa på en massa ener som jag inte hunnit med och göra om i en skrubb på övervåningen. Precis det jag skulle göra förra gången jag hade govecka.. då Alva också var sjuk. Det är bara att inse.. det är 8 veckor kvar till nästa govecka. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0