Very nice - kaninbajs

Det är roligt för det mesta. På mitt jobb alltså. Jag får lära mig svordomar på kurdiska och somaliska... och jag lär ut dumma ord på svenska=) Jag säger: jävla skit eller Very nice - kaninbajs. "- vad betyder kaninbajs" frågar ungdomarna och jag skrattar=) Dom skrattar lika mycket åt mig när jag säger något opassande som jag ej förstår. Men roligt har vi.

För någon dag sen hade jag raggningsskola i köket med 2 killar. Dom kom fram till mig när jag lagade "äcklig svensk mat" och frågade hur man gör när man "pratar svenska flicka". Det blir mycket svengelska och mycket kroppsspråk.. men vi förstår varandra mycket bra!!

"-Nej!! Du får inte säga "jag älskar dig du följa min säng hem" skrattar jag. Säg att hon har vackra ögon och ett fint namn. Fråga hur hon mår eller vilken klass hon går i och om du kan få hennes mobilnummer.
 
De 2 pojkarna tittar på mig med stora ögon.. - mobilnummer!!! Nej då svenska flicka pappa kommer.. skjuta oss död!!!

Det blir mycket förklaringar och helt plötsligt gör dom ett rollspel och övar raggningsrepliker på varandra och tittar osäkert på mig om dom sa rätt eller fel.

Sen kommer det en del trista stunder. Igår fick jag veta att en av ungdomarna fått avlsag på sin asylansökan. Han är jätteglad och skrattar ofta. Han vet inte om det än. Jag vill inte vara här när han får veta och det sen sprider sig som ringar på vattnet till de andra. Kan bara föreställa mig hur det kommer bli här de kommande veckorna. Det är inte underligt om de andra 12 ungdomarna blir vettskrämd och funderar på om dom får uppehållstillstånd.

Jag är ledig 4 dagar nästa vecka. Dom ser jag fram emot helt plötsligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0