Mysteriet Alva

Hur är det möjligt??!
Här plockas det dagligen upp saker från golvet, återställer prylar till sina bestämda platser och konstant hängs Alvas ytterkläder upp på krokarna om och om igen. Lix förbannat försvinner det prylar. Livsviktiga prylar!!!
I snart 3 veckor har den spillfria muggen varit spårlöst försvunnen. Den är guld värd när hon är törstig och minglar omkring i tygsoffan=) Idag hittade jag den av en slump i trappen bakom en plastväxt. 

Fjärrkontrollen försvann för ca 2 veckor sen. Som tur är så har vi en likadan för övervåningen.. men vilket jävla spring det blir upp å ner!! Samtidigt försvann en annan fjärrkontroll som visserligen inte användes längre men som självklart skulle lånas ut till släkten. Idag letade jag olika prylar och hittade en av fjärrkontrollerna=)

Det 3:e mystiska försvinnandet skedde nu ikväll. Alva har mot min vilja, hamnat i 2 årstrotsen. Det tillsammans med nya tänder är ingen bra kombination när sambon jobbar borta några dar. De 2 livsnödvändiga prylarna när klockan börjar närma sig 19:30 är tutten och dockan. Hon har lyckligtvis en stand in docka in case of emergency. Sjävklart var båda försvunna ikväll. Alva sörjde stort med krokodiltårar och gallskrik!!! Jag letade febrilt i en evighet tills jag bestämde mig för att skita i allt.. då slängde jag en blick på vardagsrumsbordet. Det enda stället jag inte letat på var lådan under bordet. Självklart fanns båda 2 där!!! 
 
  
*Lycka*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0