Händelserika Kramfors

"Kramfors är en så jävla tråkig stad. Hur faan kan man bo där? Det finns ju inget å göra."

Kanske sant.. men nu börjar det hända saker. Som taget ur värsta Beck-filmen var man med om ett "bombdrama" idag. Hade ett socmöte imorse kl 9 och redan när jag kom till entrédörren på 2:a våningen blev jag varnad av ett par som redan stog där.
- Gå inte fram till dörren, det ligger ett underligt paket där bakom hörnet, sa en karl.
- Vaddå, är det en bomb eller skrattade jag.
- Ja man vet ju aldrig för paketet ser misstänksamt ut, svarade han.

Kort därefter blev jag insläppt till väntrummet och passerade då "bomben". Det såg ut som en 14:is hade slagit in ett mjölkpaket med lite plast, bred maskeringstejp, lite kablar samt en fyndig text: "SE UPP". Jag letade febrilt efter min mobil för att knäppa ett kort men insåg snabbt att den låg kvar hemma vilket den aldrig gör annars!!! Soc-personalen skrattade, alla i väntrummet skrattade och vårt möte började. När det var slut, ca 35 min senare blev vi ombedda att utrymma lokalerna. Vi fick gå ut en annan väg men det rådde ingen panik i korridorerna. Många satt inne på sina kontor och arbetade vid sina datorer. Sen blev det tydligen värsta pådraget på stan, Polis,brandkår, ambulans mfl är där nu å området är avspärrat. Man få väl läsa fortsättningen i morgondagens tidning.. kanske en framsida med texten "Kaböömb" och en bild med ett bortsprängt centrum?

Tidigare i veckan så tugga en björn på en jägare och för några månader sen blev nån ihjälstucken i centrum. De ä inte lugnare här än i nån annan storstad med HM, kändiskrog eller stort torg. Så varför ska man flytta härifrån?

**TILLÄGG
22:30**

Har nu fått höra att man skjutit sönder den s.k bomben å den visade sig innehålla tvättmedel.. hihi. Snopet när sthlm´s bombstyrka flöge upp å halva stan ha vare avspärrat sen i förmiddas. Affärsinnehavarna lär ju va måttligt nöjda över att missa en dagskassa. Bombtillverkaren måste ju skratta högst av oss alla..=)

http://allehanda.se/start/kramfors/1.247585

Kommentarer
Postat av: FriTTe

Haha, "Kaböömb" :D

Såg genom fönstret att Magnusson & C:O stod där nere. Ut fort som fan och tog kort med mobilen.

Tur (?) att man bor så nära, ifall man skulle höra nån smäll (troligtvis inte!).

"De ä inte lugnare här än i nån annan storstad med HM, kändiskrog eller stort torg. Så varför ska man flytta härifrån?".

Bra avslut, Vera! :D

2008-11-21 @ 13:13:19
URL: http://evildisco.bilddagboken.se
Postat av: Vera

Jäääää!! Synd bara att jag inte lyckades fånga spektaklet på bild.. det grämer mig nå hemskt!!!

2008-11-21 @ 13:16:11
URL: http://rallyvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0