Polisförhör

Imorse ringde polisen. Det hör inte till vardags. Det första jag tänkte på var att nånting måste ha hänt Per pga vädret han är ute å kör i.. har han kört ihjäl sig, ligger han på sjukhus? Det visade sig handla om "bombdramat" jag råkade vara med om i fredags. Det lustiga lilla spektaklet som alla K-forsbor gått å pratat om. I tidningarna har det stått att man upptäckte bomben(eller vad man nu ska kalla den) ca 9.15. Polisen lät förvånad när jag sa att jag såg den redan 8.50. Såg jag någon i väntrummet/trappuppgången? Verkade nånting misstänksamt? Hur agerade personalen? Vart var föremålet placerat och hur såg det ut? Osv.

Vera svarade lydigt på frågorna men ibland kan man ju inte låta bli att låta lite oseriös/ironisk. Så därför blev mitt svar:
- Föremål? om du menar bomben så såg det ut som en 14:is haft pysselkväll på fritidsgår´n. Då kom genast nästa fråga.. Jasså, kan du beskriva varför?
Ett tag kunde man nästan trott att jag var misstänkt.. dom hade tagit reda på var jag jobbade, jobbnr, vilken chef jag hade, mobilnr, varför jag var på soc, vem jag var kontaktperson till m.m. Men det är väl så det ska gå till antar jag.

Nu får det va nog me poliser å bomber.. jag har en förkyld och hostig unge att ta hand om. 

Kommentarer
Postat av: annelie w

Du gillar väl att pyssla? Det kanske dom visste! Men håll dig till tomtar nu ett tag så slipper du otäcka telefonsamtal från farbro blå!

2008-11-24 @ 14:18:44
Postat av: Vera

Hihi.. jo det är roligt å pyssla å man ska aldrig va bangen för att prova på nya konstnärliga aktiviteter=)

2008-11-24 @ 15:30:11
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: FriTTe

Hehehe, du är för jävla cool, Vera :D

Hureshuset mitt vart ju även det evakuerat under kvällen... :P

2008-11-24 @ 18:23:32
URL: http://evildisco.bilddagboken.se
Postat av: Vera

Fritte: ja nå jävulst cool åxå=)

2008-11-24 @ 18:54:48
URL: http://rallyvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0