Bojkotta dagisbaciller

Inte många veckor har varit fullt friska sen november på Konsumvägen 1. Alva skottar hem en hel tomtearmé med dagisbaciller och dom är inte svårflörtade. Magsjuka, hosta och snor börjar bli vardagsmat och går bara runt i familjen. Per & Alva åker lättast dit och nu senast raggade RS-viruset upp Elin. Jag blev lite smygförkyld i helgen, mest troligt pga att man vare instängd med Elin på ca 15 kvm sjukhusrum i 2 dygn. Inatt innan vi hunnit somna vaknade Alva upp av att hon kräktes!!! DET KAN INTE VA SANT!!!! 2 ggr hann hon både kräkas och skita inatt och sen dess har det varit lugnt på den fronten och Alva har varit sig lik igen på både gott och ont. Full av energi, hyss, frågor om ingenting och rastlöshet. Tur att det är fint väder ute så hon kunde härja lite. Det går som sagt magsjuka och vattkoppor på dagis just nu så jag tror inte att vi kan göra avslut på sjukdomar än för den här våren..                                     

SnorAlva

Vi toppar väl det med att Per jobbar borta tills på onsdkväll och att amningen är helt fuckad!! Kanske inte så underligt med tanke på allt som sker runt omkring samt sömnbrist. Borde bojkotta dagis ett tag.. men hon trivs ju för bra där för det. Mina mammaöron behöver dessutom vila.
- Mamma är det här mina strumpor?
- Mamma är det där dina strumpor?
- Mamma var är morfars strumpor?
- Mamma var är morfar?
- Mamma va göru?
- Mamma var är Elin?
- Mamma.. mamma.. mamma.. mamma??!

Här är ett smakprov från våran helg:



Kommentarer
Postat av: Veronica

Du gör ett kanon jobb Vera, tro inget annat!!

Kämpa på och ge dig tillfällen att pusta ut. KRAM!!

2009-04-28 @ 10:37:51
URL: http://mistasia.blogspot.com
Postat av: annelie w

Jo detta känner man igen! Tyra har ju börjat dagis nu och jag tror jag kan räkna dagarna som vi varit en hel vecka på dagis/jobb sen hon började i mars!! Två snorsträngar hänger konstant ner under näsan på henne.

Hoppas lilla Elin hämtat sig efter sin pärs på sjukhuset.

Ha det bra!

2009-04-29 @ 23:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0