Vi har gjort fel!!!

Jag inser det nu. Eller igårkväll egentligen. Alvas nattning brukar innebära välling, tandborstning, 1-2 sagor och sen sitter vi inne hos henne tills hon somnat. Har väl tänkt nån gång att det kanske inte behöver gå till på det viset och ibland har hon faktiskt somnat utan vår närvaro. Men det har som bara rullat på. Nu är Per i G-borg i 3 dar och jag insåg plötsligt hur svårt det är att lägga den ena när den andra vill va vaken/käka/skriker. Vi bestämde igår över telefon att det få bli en ändring på det här på nått vis.. få ju hålla på i timmar annars när jag är ensam med kidsen.

Jag sov inte många timmar inatt heller.. som vanligt. När den ena somnar så vaknar den andra och nu kan man ju inte dela på dom sysslorna när jag såklart var ensam inatt. Så jag har varit vaken sen kl 5 och lyckas inte somna om nu när Alva är på dagis. Känns som det kan bli en låååång vår med den här sömnbristen. En sak har jag kommit fram till iaf.. det är inte svårt att bli Coca Cola beroende när man inte får sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0