FjärilsLucia och hattparad på mammafest

I fredags var det Luciafirande på dagis. Jag frågade Alva några dagar innan om hon ville va Lucia, tärna, tomte eller pepparkaksgumma. Hon svarade utan att fundera: - Jag vill va Fjäril!!
Vi förhandlade en stund och till slut gick hon med på att ta på sig vita strumpbyxor och vit tshirt under en lila fjärilsklänning men då måste hon byta om till Lucia klänningen när dagisfröken sa till.

Jag var väldigt lättad då jag fick se att hon hade Lucia klänningen på sig och t.o.m glitter i håret och runt midjan. (Dagispersonalen hade lyckats över all förväntan) Alva sjöng inte en ton under hela framträdandet och efteråt när jag skulle försöka fånga henne själv på bild hade hon redan hunnit slita av sig klänningen innan hela tåget hade gått därifrån. Hon skulle nu va fjäril.

V: - Varför sjöng du inte när du har tränat på låtarna i flera veckor?
A: - Fjärilar sjunger inte.

P: - Varför såg du så sur ut och varför sjöng du inte?
A: - Jag sjöng ju igår!

Elins första LuciaSurAlva som hellre ville va fjäril
Elin strålade som vanligt och var både Lucia och tomte. Alva sjöng inte trots att hon fick sitta i en "bil" och sjunga tomte boogie.

Klicka på bilderna för större format

Dagen efter var det dags för "The Mama´s" att träffas för att partaja i Finnmarkens skogar igen. Den här gången i en betydligt varmare och finare stuga än sist. Har lovat att inte lägga upp några bilder men jag måste erkänna att det kliar i fingrarna. Det syns verkligen att vi hade såååå roligt. SNÄÄÄÄLLA.. kan jag inte få det? Dom är inte farliga=) Jag är värst. Jag har den minst smickrande bilden av oss alla.. men eftersom jag kunde bjuda på det där och då så måste jag ju stå för mina handlingar och även göra er blinda. Blunda om ni inte vill se nästa bild på mig i baddräkt och ryssmössan=) Kan ju tilläggas att vi alla hade mössor i stort sett hela kvällen och sen badade vi bubbelpool. Detta var bara ett sätt för mig att få sällskap av damerna i plurret=Þ
a men huvva=)
Ni får ingen stor version av den här bilden=)


Kommentarer
Postat av: Celina

De är helt ok för mig om du lägger ut bilder :)

Måste ju visa hur kul vi hade!

2009-12-14 @ 11:11:37
Postat av: erika

Bero på bilderna:p... haha nä men visst e några bilder ok..

2009-12-14 @ 13:20:13
Postat av: Fredrik

Ni är tokig ni :) Snygg outfit Vera ;)

2009-12-15 @ 12:13:47
URL: http://www.fredriknordstrom.se
Postat av: malin

kör på du,, nu e jag nyfiken med =)

2009-12-15 @ 12:42:07
Postat av: Lotta

ja vill se, ja vill se!! Säxy vera! ;)

2009-12-15 @ 20:34:42
Postat av: Emma

Shit.. Vicken PUMA!!!!!! =) Nice

Hoppas att ni hade kanoners...

2009-12-30 @ 18:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0