Heaven and hell

Idag packade jag ihop mina utspridda prylar på jobbet å gick hem. Känns så himla najs att det är färdigjobbat för den här gången. Inte för att ja otrivs.. tvärtom. Men jag behövde verkligen en paus nu.. det har varit en väääldigt intensiv höst/vinter/(snart)vår. Den pausen lär väl vara si så där.. 0 dagar??! Nu återstår ju väntan på att nästa jobb börjar.. knoddkalvningen samt det dagliga underhållet av vår lilla kommandora. Det verkar strula me försäkringskassan/dagis så ja få väl ha henne hemma ist för att få utnyttja 15 timmars vecka som jag eg borde ha rätt till.. de bli inte mycke till vila och uppladdning då inte.

Enligt f-kassan får jag ha henne på dagis i s.k 15 timmars-vecka och samtidigt ta ut heldag med "lägsta garanti dag-föräldrapenning". Deras enda krav är att jag tillbringar halva dagen med min dotter och halva dagen är hon på dagis. Dagis vill inte (som det ser ut nu) ha henne där alls om jag samtidigt tar ut lägsta-garanti-dag vilket jag får lyxiga 60:-/dag FÖRE skatt. Kruxet är att jag måste ta ut 5 såna dagar/vecka fram till förlossningen för att behålla min hårt uppjobbade föräldrapeng. Om dagis krånglar kan Alva alltså bara va på dagis 2 dar/ vecka (sammanlagt 7 h) Det är inte 15 timmar det. Hängde ni med i denna djungel?=) Hoppas knodden kommer ut snart så jag slipper den där soppan..

Imorse hann vi tex ryka ihop 6 ggr på mindre än 1 timme. Det blev många torkade tårar, grin-snor och försoningskramar. Jag var helt slut när jag lämnade henne på dagis!! Det var bla bråk vid duschning, frukost, vara-snäll-med-katt, påklädning, blöjbyte, fastsättning i bilen osv. I sin ilska kallade hon mig t.o.m för "skid-unge"..haha nu börjar dom fula orden komma.. om än i underliga versioner=)

Kommentarer
Postat av: kicki

Oavsett va dagis vill o inte vill har du rätt till 15 tim.per vecke.Kan va en bra ide så du har tid att ta igen dig. Hoppas ni har det bra...Är själv i Klinten me Jens,andra hälften jobbar o lilla syrran sover hos en kompis....minus 5 o lite sol....kram

2009-02-21 @ 13:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0