Hallontårta?

Min irritation över att Per åkte dit på en 3:e förkylning inom 2 månader fick sig snabbt sitt straff. Eller som mamma skulle ha sagt: "vissa straffar Gud omgående". Nu är det jag och Alva som snörvlar å hostar med feber såklart. Men det är ändå inte mitt fel.. hade Per bara haft bättre immunförsvar hade han aldrig drage hem de där bakterierna som vi har tvingats leva under samma tak med=)

Till skillnad från honom ligger inte jag på soffan och planerar min begravning eftersom han är på väg att dö av feber. Här är det i princip likadant som vanligt. Maten måste lagas, tvättmaskinen går på högvarv, blöjor ska bytas och dammsugarn måste rastas. Toaletterna och fingermärkta speglar har fått sig en omgång åxå. Visst.. erkänner lite smått att jag la mig ner å slumra 35 min igår efm men det kan vi ju skylla på nått annat.. ja ä ju gravid för tusan=)

Mitt i allt så försvann vattnet (Inte mitt vatten, kranvattnet)rätt lagomt på kvällskvisten när Alva skulle ha välling. Efter lite trixande så stog en 5 liters dunk i hallen. Så nu sitter jag här å luktar inte nybakad hallontårta direkt.. vilket Alva vänligt påpekar: "Inte mamma ha duschat". TACK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0